Support
Ej akut support
Kontakta oss på support@inadra.se
Pågående möte/event/konferens
Använd chatten längst ner till höger för att få kontakt med oss. Börja med att ange på vilket möte du deltar och ditt namn.
English
Are you trying to or already attending a meeting using Jirango Digital Arena?
Use the chat in the right down corner to chat with us!
Do you need to adjust your webcam or mic? go to https://webcammictest.com/
FAQ svenskaJag är inte anmäld men ska gå på konferensen/eventet – vad gör jag? Kontakta din arrangör Jag är sent anmäld och har inte fått någon information / mail / länk Kontakta din arrangör Jag är anmäld till arrangemanget men har inte fått något mail med länk för att logga in. Kontrollera att du tidigare har angivit rätt email-adress. Kontrollera om mailet har fastnat i spamfiltret. Kontakta oss här på chat-supporten nedan. När jag går in på min länk så står det att jag inte är behörig Kontrollera att du inte använder en inloggningslänk till ett gammalt event. Någonting är annars fel med din länk – kontakta oss på chatsupporten. När jag klickar på länken så står det att jag inte kan använda Internet Explorer – men jag använder ju Chrome? Din organisation har ett system för att kontrollera länkar som du klickar på i mail innan de presenteras för dig. Det är bara vitt eller grått på skärmen när jag har öppnat länken. Du använder antagligen en webläsare som är inte kan användas eller är för gammal. Se till att uppdatera din webläsare och kontrollera i informationen för ditt möte vilken webläsare som rekommenderas. För allra största tillförlitlighet, använd Google Chrome som webläsare. Jag hör inte! I videofönstret finns en ljudkontroll som kan vara avstängd vid start. Det ska inte vara en överkryssad högtalare, då är ljudet avstängt. Det kommer upp en information om att jag gått in på annan dator och att det har stängts ner. Du har antagligen skickat din personliga länk vidare till en kollega som också har gått in på sidan. Du kopplas då ifrån då bara en person kan använda länken i taget. Jag kommer inte in på sidan – det står bara och snurrar! Din organisations IT-avdelning kan ha satt en teknisk begränsning för att använda en web-teknik som heter Web Sockets och som används i mötesplattformen. Jag har inget ljud och/eller bild i ett grupprum Din organisations IT-avdelning kan ha satt begränsningar för hur du får kommunicera ut från din dator. För att ljud och bild ska fungera måste det vara tillåtet att kommunicera ut genom brandväggen på UDP 10000. Tänk på att det kan vara många som kontaktar oss på chatt-supporten i början av mötet vilket gör att det kan ta en stund innan du får svar! Det kan också vara så att din organisation inte tillåter ett video-mötesprotokoll som heter WebRTC. Detta kan testas här: https://test.webrtc.org/ |
FAQ englishI’m not registered for the event but I want to attend – what can I do? Contact the organizer of the event I have a late registration and I have not received any information / email / links Contact the organizer of the event I’m registered for the event but I’ve not recieved any email with a link to log in Check that your registered email is the correct one. Check that the email is not in your spam folder of your email box. Contact us here with the chat below. When I use my link it says I’m not authorized Check that you are not using an old link to an old event. Something might be wrong with your link – contact us on our chat support below. When I click the link it says that I cannot use Internet Explorer – But I use Chrome? Your organization might have a system to check links that you click in emails before they are presented for you. The screen is white or grey when I opened the link Your are probably using a web browser that cannot be used or is too old. Make sure you update your browser and check the information for your meeting, what browser is recommended. For the best result, use Google Chrome as browser. I can’t hear! In the video window there is a sound control that might be muted at start. It should not be crossed out speaker – then the sound is off. There is a message that I have entered the system from another browser and that my session will be closed. You might have sent your personal link to a collegue that also have entered the system with the same link. You are then disconnected because only one connection per person is allowed. I cannot enter the system – it is only a spinner in the middle of the screen! Your organization might have set a technical limit for using a web technology called Web Sockets that is used in the platform. I can’t hear or see anything in a small videomeeting /grouproom Your organization might have set limits for how you can communicate out from your computer. To make sound and video available, your firewall must allow communication out on UDP 10000. It might be many people contacting us on the chat in the beginning of the meeting – allow us for a little time to answer your question! It might also be that yourt organization doesn’t allow the videomeeting-protocol WebRTC. Check that out here: https://test.webrtc.org/ |